האשל 21, יד בנימין

מהי פאסיה?

השיטה האיטלקית המהפכנית להורדת כאב כרוני ואקוטי

שמשחררת את רקמה הפאשיה שמחברת את כל הגוף 

פאשיה היא רקמת חיבור העוטפת כל שריר, סיב שריר, עצב, כלי דם, רצועה, גיד ועצם. הפאשיה מסודרת בשכבות הנעות אחת על גבי השנייה בתנועת החלקה ובכך מתאפשר חופש תנועתי בגופינו.

במצבים פתולוגיים, תנועת ההחלקה של הפאשיה פוחתת. מצבים כגון שבר, קיבוע בגבס, ניתוח, חבלות יבשות, תפרים, כוויות, חשיפה לקור קיצוני ועומסים חוזרניים יכולים לגרום לשינוי בתנועתיות הפאשיה. גם מצבים כגון זיהומים חוזרים משפיעים על רקמת הפאשיה ובעיקר על הפאשיה השטחית המצויה בשכבה התת עורית.

הפאשיה היא רקמה המשכית המתפרשת על כל הגוף, מכפות הרגליים ועד לראש (בדומה לחליפת צלילה), ומהעצם ועד לעור. המשכיות הפאשיה יכולה להסביר מדוע פציעה בכתף יכולה לדוגמא לגרום לכאב בבטן או בגב, או אפילו בירך הנגדית.

מסיבה זו, בתחילת הטיפול נעשה תשאול מפורט של ההיסטוריה הרפואית של כל מטופל, כולל פציעות ישנות ובעיות רפואיות אחרות, במטרה להבין את מקור הכאב. המטרה היא לנסות ולהבין מהי הפציעה או המצב הרפואי הראשוני שהוביל לשינוי בתנועתיות הפאשיה ובכך לשרשרת תגובות שבסופן הופיע הכאב הנוכחי.

איך נראה טיפול?

כאשר מגיע אלינו מטופל, דרך תשאול מעמיק נבין את מקור הבעיה, ומשם נוכל לטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום.

הטיפול הוא מנואלי (מתבצע עם הידיים של המטפל בלבד). באמצעות עיסוי של הפאשיה בנקודות מסוימות, נוצרת דלקת קלה מקומית בנקודה שגורמת לשחזור תנועת ההחלקה של הפאשיה. לרוב המטופל מרגיש שיפור מידי בכאבים ברגע שתנועת ההחלקה חוזרת.

טיפול fascial manipulation יכול להועיל למגוון מצבים כגון כאבים אקוטיים וכרוניים, שיקום פציעות, בעיות ברצפת האגן, וסימפטומים הנובעים מבעיות באיברים פנימיים. 

דילוג לתוכן